Organisatie
CommunicatieBoerderij werd opgericht door drs. Ard Koopman. Hij werkt sinds 1996 in de communicatiewereld.
Ard studeerde Communicatiewetenschap aan de Radboud Universiteit Nijmegen, HEAO aan de Hogeschool Haarlem en deed de opleiding NIMA-B. Hij ontwikkelde arbeidsmarktcampagnes voor FunktieMediair en zorgde voor de ontwikkeling van haar online strategie. Ook organiseerde hij een prestigieus evenement voor het Horeca Branche Instituut, waar captains of industry samenkwamen met kopstukken uit de Nederlandse overheid. Bij ATP, The Advanced Travel Partner was Ard verantwoordelijk voor tal van communicatieacties samen met partnerbedrijven als KLM, British Airways en Club Med. Met een klein team zorgde hij bij Joop van den Ende Theaterproducties voor uitverkochte zalen van de André van Duin Jubileumshow en Cirque du Soleil-zusje ‘LOFT – by the 7 Fingers’. Tevens stond hij aan de voet van War Child, waar hij medeverantwoordelijk was voor de prijswinnende campagne ‘Je kunt een kind wel uit de oorlog halen, maar hoe haal je de oorlog uit een kind?’.
 
In 2004 werd Ard uitgenodigd als spreker bij het NIMA, om te vertellen over zijn werk voor het succesvolle theaterbedrijf van Joop van den Ende. Mede door zijn werk bleef dit bedrijf tegen de toenmalige recessie in exponentieel groeien, uniek in die tijd.